Menü

A CIB Bank internetes fizetési rendszere

A re-kreativ.hu webáruház a CIB Bank biztonságos bankkártyás fizetési megoldását nyújtja vásárlóinak. 
A webáruház csak a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a fizetési tranzakció már a bank SSL titkosítással ellátott fizetőoldalán történik. A fizetőoldal adattartalmáról a re-kreativ.hu webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a re-kreativ.hu webáruház oldala tájékoztatja a vásárlót. A kártyás fizetéshez az általad használt internet böngészőprogramnak támogatnia kell az SSL titkosítást. 
A vásárolt áru ellenértéke, vagyis a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a kártyaszámládon.

Mire figyelj a vásárláskor?

Olvasd el az ismertetőnket a vásárlás, fizetés és kiszállítás feltételeiről, továbbá, az Általános Szerződési Feltételeket, hiszen ezzel garantáljuk az adataid biztonságát és a kényelmes, problémamentes vásárlást! 
Javasoljuk, hogy mindig tartsd nyilván a vásárlással kapcsolatos adataidat és a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adataidat (tranzakció azonosító, engedélyszám).
Gondoskodj arról, hogy a titkos kártyaadataidhoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá!
Használj olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!

A biztonságról
Az SSL, a Secure Sockets Layer, a nemzetközileg elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. A CIB Bank rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi.
Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngészőprogram az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

Elfogadott kártyák
A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései
1. Miután a re-kreativ.hu webshopban kiválasztottad a terméket, amelyek ellenértékét bankkártyás fizetéssel szeretnéd kiegyenlíteni, nyomd meg a Fizetés gombot.
2. Ezt követően a rendszer automatikusan átvezet a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez meg kell adnod a kártyaadataidat.
A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatod el a tranzakciót.
A fizetést követően automatikusan visszakerülsz a re-kreativ.hu webshop oldalára, ahol visszaigazolást kapsz a tranzakció eredményéről.
3. A sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a számlád megterhelését az áru ellenértékével.
Amennyiben a fizetési tranzakciós oldalról nem kerültél automatikusan vissza a re-kreativ.hu webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelen volt.
Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombokra kattintasz, ill. bezárod a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülnél az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, vagy annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben szeretnél tájékozódni, kérjük, vedd fel a kapcsolatot számlavezető bankoddal.

Kérdések és válaszok az internetes kártyás fizetésről

KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB Bank által kibocsátott VISA Electron bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Bármely kártyakibocsátó bank által internetes fizetésre engedélyeztetett VISA és Mastercard/Maestro kártyák, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák alkalmasak ilyen irányú felhasználásra.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard/Maestro vagy VISA alapú kártya.

A folyamatok részletes leírása
A FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően kezdeményezi a fizetést, amelynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni a kártya számát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Te indítod el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget a számlavezető (kártyakibocsátó) bank zárolja a kártyán. Az összeg számlára történő terhelése (levonása) a számlavezető bank ügymenetétől függően következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy a MasterCard hálózatán keresztül. Itt megtörténik az érvényesség- és a fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál, (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról a vásárló egy ún. engedélyszámot kap, amely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez a hivatalos adatoknak előbb be kell érkezniük, mindez néhány napot vehet igénybe és ez idő alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

TEENDŐK SIKERTELEN FIZETÉS ESETÉN
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát az, amelyiktől az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás. Bankkártya használat esetén ez adódhat olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hibák
• A kártya nem alkalmas internetes fizetésre. 
• A kártya internetes használata a számlavezető bank által tiltott. 
• A kártyahasználat tiltott. 
• A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva. 
• A kártya lejárt. 

Számla jellegű hibák
• Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához. 
• A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét. 

Kapcsolati jellegű hibák
• A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbáld meg újra. 
• A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbáld meg újra.

Technikai jellegű hibák
• Amennyiben a fizetőoldalról a vásárló nem tért vissza automatikusan a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen. 
• Amennyiben a fizetőoldalról a vásárló visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" opcióinka segítségével, akkor az adott tranzakciót a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési tranzakció sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során a tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vedd fel a kapcsolatot számlavezető bankoddal!

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankját, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító pénzintézetnek van joga. 

Mit jelent az, ha vásárló a bankjától SMS-t kap az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban a vásárló nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre a kártyádon, a foglalás feloldásra kerül.

A fizetés után a böngésző figyelmeztetést küld, hogy a vásárló elhagyja a biztonsági zónát. A fizetés biztonsága így is garantált?
Igen, teljes mértékben. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően a vásárló visszakerül a kereskedő honlapjára, és amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagytad. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún. Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely a Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegye, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa kifejezés?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál. Ennek segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, így a jelszó védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a Mastercard SecureCode kifejezés?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál. Ennek segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, így a jelszó védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent az UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén a kártyát kibocsátó banktól esetlegesen kapott egyedi azonosító kódot jelenti. Ha nem kaptál ilyet, hagyd üresen a mezőt!